بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

نیاز ‪ ۱۵‬میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعت نفت



وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران نیاز صنعت پالایش نفت خام کشور برای توسعه و ارتقا را ‪ ۱۵‬میلیارد دلار، اعلام کرد.

مهندس سید" کاظم وزیری هامانه" روز شنبه در آیین گشایش نخستین اجلاس بین‌المللی صنعت بالایش در تهران افزود: سیاست جذب سرمایه‌گذاریهای جدید در طرحهای بنیادین صنعت پالایش بر مبنای مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی صورت می‌گیرد و این فرصت خوبی برای همکاری شرکتهای ایرانی و خارجی در طرحهای کلان و بلندمدت این بخش است.

وزیر نفت به سیاست واگذاری پالایشگاههای کشور به بخش غیردولتی و آماده کردن شرایط اجرای این سیاست در شرکتهای پالایشی اشاره کرد و گفت : در این تحول اساسی شرکتهای پالایشی بر مبنای قیمتهای بازار جهانی به صورت آزاد و بهره‌برداری شده ، وارد عمل می‌شوند.

وزیری هامانه تصریح کرد ، در صورت تداوم قیمتهای یارانه‌ای در کشور ، یارانه‌هاتوسط دولت پرداخت خواهد شد واین یک فرصت استثنایی برای حضور فعال بخش خصوصی اعم از شرکتهای داخلی و خارجی برای اداره پالایشگاههای کشور است.

وی با اشاره به اینکه طرحهای بنیادین صنعت پالایش به فناوری وخرید لیسانس فرآیند و تدارکات و تامین تجهیزات نیاز خواهد داشت ، بر لزوم جذب بیش از ‪ ۱۵‬میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت بالایش نفت کشور ، تاکید کرد.

وزیر نفت تحولات در صنعت پالایش نفت خام کشور را در دو بخش "توسعه‌و بهینه سازی و ارتقای پالایشگاهها و افزایش سودآوری پالایشگاههای موجود " و همچنین " ارتقای کیفی محصولات با رعایت استانداردهای کیفی جهانی و استقرار سامانه بیشرفته بهره‌برداری و ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست " تقسیم کرد.

وزیری هامانه ، توسعه ظرفیت پالایش کشور وتبدیل محصولات سنگین و کم‌ارزش به‌مواد سبک و فرآورده‌های با ارزش و تامین نیاز سوخت کشور بالاخص رفع کمبود -های فعلی و نیاز آینده ، اعمال مدیریت سوخت از طریق منطقی کردن قیمتها و هدفمند کردن یارانه‌ها، تعامل با کشورهای همسایه و سرمایه‌گذاری در خارج از کشور را سیاستهای فعال در صنعت پالایش کشور برشمرد.

وی افزود:اجرای نظام کیفی فراورده‌ها در ظرفیت پالایشی موجود فقط در مورد نفت سفید و نفت گاز مستلزم احداث واحدهای تصفیه‌هیدروژنی این فراورده‌ها با ظرفیت ‪ ۲۰‬هزار مترمکعب در روز نفت سفید و ‪ ۸۰‬هزار مترمکعب در روز نفت گاز است و این امر به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز دارد.

وی همچنین گفت: تولید فعلی نفت کوره در پالایشگاههای کشور ‪ ۴۸۰‬هزار بشکه در روز است که در صدد تبدیل ‪ ۸۰‬درصد آن به فرآورده‌های نفتی سبک هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد