بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

اول مذاکره بعد تعلیق

 

 نایب رییس مجلس هفتم با اشاره به پیشنهادهایی که در روزهای اخیر از جانب روسیه و برخی کشورهای غربی درخصوص تعلیق همزمان غنی‌سازی اورانیوم و پایان یافتن تحریم‌ها  مطرح شده است گفت: ایران در مورد تعلیق همراه با سایر مسایل، آمادگی مذاکره را دارد بدین معنا که ابتدا مذاکرات آغاز گردد و سپس اگر نتیجه‌ای حاصل شد تعلیق را، آن هم به شرط زمان محدود می‌پذیریم اما به موازات آن مابقی فعالیت هسته‌ای خویش را ادامه خواهیم داد. 

محمدرضا باهنر افزود: اگر بحث آمریکا و شورای امنیت انحراف از تعهدات آژانس است، ایران آمادگی هر گونه بازرسی در چارچوب NPT از تأسیسات کشور را دارد اما ملت ایران از این حق خویش صرف‌نظر نخواهد کرد. 

وی با اشاره به قطعنامه تحریم علیه ایران گفت: اگر جامعه بین‌الملل هرگونه هزینه‌ای را تحمیل کند، ایران آمادگی پرداخت هر هزینه‌ای را دارد اما در هر صورت از این مرحله عبور خواهد کرد. 

باهنر در ادامه افزود: جامعه بین‌الملل باید فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد چرا که ما به هیچ وجه از انرژی هسته‌ای، استفاده نظامی نخواهیم کرد. 

وی با بیان این که کمتر از یک هفته به پایان مهلت 60 روزه ایران باقی مانده است،‌ خاطرنشان کرد: فعلا که آقایان در حال مذاکره هستند و فضای جهانی نیز تغییر یافته است و اجماعی که تا ماه پیش علیه ایران وجود داشت، اکنون شکسته شده و طرف غربی نیز به حل مسالمت‌آمیز مشکلات از طریق ادامه مذاکرات روی آورده است چرا که آنان فهمیده‌اند با فشار بر ایران هیچ مشکلی حل نخواهد شد. 

باهنر در خصوص عقب‌نشینی کره شمالی از مواضع هسته‌ای خویش و اظهارات کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که «موضوع پرونده هسته‌ای کره شمالی برای ایران باید درسی شود» گفت: پرونده هسته‌ای ایران با کره شمالی متفاوت است و جمهوری اسلامی تنها خواستار دستیابی به فناوری هسته‌ای جهت مقاصد صلح‌آمیز است اما کره شمالی از فناوری هسته‌ای، مقاصد نظامی داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد